Rakkausviikko - Millainen on hyvä ystävä?

Tämän päivän artikkeli on viime vuoden rakkausviikolta. Is oli tehnyt listaa siitä millainen on hyvä ystävä. Ystävyydestä puhutaan hyvin paljon, etenkin näin ystävänpäivän alla. Mammalaiffii -blogin kirjoittaja kirjoittikin oikein loistavan kirjoituksen ystävyydestä eilen omaan blogiinsa ja se on ehdottomasti lukemisen arvoinen. Kannattaa siis käydä vilkaisemassa.

Itselläni on muutama oikein hyvä ystävä, joiden kanssa olen saanut kulkea monen vuoden ajan yhdessä. Itse arvostan ystävyydessä sitä, ettei toinen luo paineita sille, että pitäisi tavata tai soitella usein. Oma työkalenteri kun huutaa punaista, ei aina jaksa olla enää sosiaalinen työpäivän jälkeen. Siitä huolimatta ystäville löytyy aikaa: puheluiden ja tapaamisten merkeissä.

Millainen sitten on hyvä ystävä? Itse en varmaan useinkaan täytä hyvän ystävän kriteeriä juurikin tuon kalenterin ttäyttymisen vuoksi. Kuitenkin koen ystävänä olevani sellainen, jolla on aikaa pysähtyä kuuntelemaan ystäviäni ja ne minulle rakkaimmat ystävät sen kyllä tietävät. He tietävät, että voivat soittaa milloin tahansa, olipa sitten yö tai päivä. He myös tietävät, että tarpeen vaatiessa saavun paikalle niin nopeasti kuin suinkin pääsen.

Minulle nämä ystävät ovat äärimmäisen tärkeitä. Ehkä osoittain siksi, että yhdessä on koettu niin paljon, mutta ennen kaikkea sen vuoksi, että heidän kanssaan voin olla juuri se kuka olen ilman, että minun tarvitsee olla mitään muuta. Sosiaalialan työntekijänä tuo on vain helpottavaa.

Samaa toivon myös omille ystävilleni. Toivon, että he voisivat olla myös minun seurassani juuri sellaisia kuin ovat. Ilman mitään paineita. Ennen kaikkea ystävät ovat aarteita. Niitä aarteita, joista on hyvä pitää kiinni. Sellaisia minun ystäväni ovat minulle.

Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vadelmapuska parvekkeella - Parvekekasvatusta

Apua! Suodatinpussit on loppu!

Apua! Talossa on allerginen koira!